ZEN

(TRAINING) DIARY

2008-ban ismerkedtem meg a Kettlebellel és az RKC rendszerrel. Azonnal rabulejtett és bele is vetettem magam a gyakorlásba és tanulásba. Ezt a blogot edzésnaplóként használtam, ami most bebizonyosodott, hogy mennyire hasznos. Sokat gyakoroltam, küzdöttem a céljaimért és barátokat szereztem, de sajnos az élet közbeszólt, és az energiámat a megélhetés fele kellett irányítani. Nagyon sokat kihagytam, de most, hogy megtaláltam újra az utam, ismét itt vagyok, és tiszta lapokkal az alapoktól indítva, teljes erőbedobással hódolok a szenvedélyemnek. A logo választás is ezt tükrözi, mint a ZEN kör ötletes megformálása :-)

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Gyakorlataim

ERŐ:
C_Clean
MP_Military Press
PU_Push-Up
PUH_Push-Up Hold
SU_Sit-Up
TGU_Turkish Get Up
FSQ_Front Squat
OSQ_Overhead Squat
SD_Sumo Deadlift
WM_WindMill
ABW_ABS Wheel Exercise
RR_Renegade Row

ÁLLÓKÉPESSÉG:
1SW_1ArmSwing
2SW_2ArmSwing
DSW_Darc Swing
HP_Hi-Pull
SN_Snatch
J_Jerk
F8_Figure8
F8H_Figure8 to Hold

NYÚJTÁS-LAZÍTÁS:
H_Halo
SHD_Shoulder Dislocation
P_Pumps


Utolsó kommentek

  • webEndres: szia Nagyon örülök, hogy már minden ok veled. Itt is megpróbálok beállítani egy rss-t hogy képbe ... (2012.01.07. 17:23) 2011 - életmódváltás
  • felfant: Szia Petros! Ment az e-mail! Bocs, hogy csak most! Jó a termed! Olyan otthonos hatása van! ;) Az ... (2011.03.13. 11:33) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • electro123 (törölt): Klasszúl feszíted hátul a popsit, jól be kattan, nagyon szépen ki is leng a bell, látszik, hogy va... (2011.03.06. 00:54) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • Cornelius Sulla: Hali. Szerintem jól csinálod,bár én nem vagyok RKC:) Van benne dinamika látszik ,hogy lefelé meghú... (2011.03.01. 20:08) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • Cornelius Sulla: Szia. Én három hónapja edzem most fejeztük be az alapkurzust.Minden nap swing és TGU a program? La... (2011.02.19. 17:18) RKC PROGRAMMINIMUM II.
  • Utolsó 20

A hosszú hallgatásom oka a pihenés és tervezgetés. Lassan 1 éve, hogy megismerkedtem a kettlebellel és az RKC rendszerrel, ideje volt kicsit visszatekinteni. Mivel anyagi okok miatt a hétvégén rendezendő Instruktori kurzuson nem tudok részt venni, frissíteni kell a célokat, hogy erősödjön a motiváció, mert ez most eléggé letörte a szarvaimat. Az eddigi munkát nézve meg lehetek elégedve, de a vége fele kezdtem kicsit szétesni amin sürgőssen változtatnom kell. Vissza kell térni a kis lépésekhez és rövidtávú célokhoz, mert nekem az vált be és úgy tudtam szépen fejlődni. Hát akkor lássuk mit is akarok elérni:

Célok (2009.01.01):
Ebből az évből 3 hónap van hátra, úgyhogy január 1-ig a következő célokat kell teljesítenem:
- fogyni, számszerűen lemenni 90 kg alá, ami 1-1,5kg fogyást jelent havonta
- erősödni, fokozatosan felerősödni a @24kg-hoz, hogy év végén már a @32kg vásárlását célozhassam meg, és leváltsa a @24kg a @16kg-ot
- RKC snatch teszt 60i 1 kézcserével @24kg-al letétel nélkül

3 hónap három cél amik egyáltalán nem elérhetetlenek. Akkor most lássuk milyen módszerrel akarom ezt elérni:

Étkezés:
Egyik legfontosabb tényező a fogyás elérésében. Keményebben kell fognom a gyeplőt, mert eddig túl engedékeny voltam. Ez nem azt jelenti, hogy böjtölni fogok, mert akkor meg erőm nem lesz, hanem nagyon megválogatom mit eszek és mennyit. Jön a tél úgyhogy fontos szerepet kapnak a vitamin és ásványianyag kiegészítők is, amit szintén beépítek az étkezésembe.

Edzés:
Ez természetesen marad a kettlebell edzés. Egy héten 5 nap edzés 2 nap pihenő felosztásban. A fő vonal marad a Brett Jones féle workout, mert még nem merítettem ki teljessen a benne rejlő lehetőségeket. Ez három napot kitesz. A következő nap VO2max edzés és a maradék pedig egy változatos nap. Kicsit részletesebben:

1-3. M-BJW (Módosított Brett Jones Workout)
Azért módosított mert a TGU helyett Windmill került a programba. Az ok kettős. Egyrészt amíg csak lehet a workoutokat szabadban akarom csinálni, és a földönfekvéshez már hideg van, másrészt ezzel a programmal főleg az állóképesség növelése a cél (és egyben az alapok alapos begyakorlása) aminél a TGU a lendületet sokszor megtörte. Ez nem azt jelenti, hogy a TGU kimarad az edzéstervemből, helyet kap a változatos napon erődzésekkor. Ebből következik, hogy az alap a 3 kör @16kg-al. Ha ez megvan akkor a cél hogy a három kört a @24kg-al is meg tudjam csinálni. A monotonitás elkerülése érdekében többször viszek bele apró változtatásokat (2Aswing helyett 1Aswing, vagy 2 bellel csinálom stb). Remélhetőleg a 3kör/@24kg év végére menni fog, és akkor elmondhatom, hogy rendesen kifiléztem ezt a gyakorlatsort.

4. VO2max
Maradok a felmért 16i-nél, amivel simán el leszek három hónapig, utánna újra kimérem. A három fajtán megyek sorba, és az a cél, hogy a végére már csak a nehéz maradjon.
könnyű: 36"/36" 16i @16kg - 10 kör
közepes: 36"/36" 16i @16kg - 12 kör
nehéz: 36"/36" 16i @16kg - 14 kör

5. Változatos nap
Ez a nap szolgáll arra, hogy erőedzéseket végezzek, vagy kipróbáljak és gyakoroljak új gyakorlatokat. Ahogy a neve is mondja fő cél a változatosság lesz.

6-7. Pihenő nap
Ezeket igyekszem pihenésre használni és szétszórni a héten. Lesznek hetek amikor beszúrok egy tesztnapot is ahol a Snatch tesztek külömböző változataival mérem fel az állapotomat.

Hát ez lenne az elképzelésem az év hátralévő részére. Mellette tovább fejlesztem a tudásom, hogy ha odakerülök, hogy instruktor lehessek akkor méltán kiérdemelhessem azt. Akik a hétvégén mennek a képzésre azoknak sok sikert, szorítok, hogy minden simán menjen!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://petros-kettlebell.blog.hu/api/trackback/id/tr59694326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása