ZEN

(TRAINING) DIARY

2008-ban ismerkedtem meg a Kettlebellel és az RKC rendszerrel. Azonnal rabulejtett és bele is vetettem magam a gyakorlásba és tanulásba. Ezt a blogot edzésnaplóként használtam, ami most bebizonyosodott, hogy mennyire hasznos. Sokat gyakoroltam, küzdöttem a céljaimért és barátokat szereztem, de sajnos az élet közbeszólt, és az energiámat a megélhetés fele kellett irányítani. Nagyon sokat kihagytam, de most, hogy megtaláltam újra az utam, ismét itt vagyok, és tiszta lapokkal az alapoktól indítva, teljes erőbedobással hódolok a szenvedélyemnek. A logo választás is ezt tükrözi, mint a ZEN kör ötletes megformálása :-)

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Gyakorlataim

ERŐ:
C_Clean
MP_Military Press
PU_Push-Up
PUH_Push-Up Hold
SU_Sit-Up
TGU_Turkish Get Up
FSQ_Front Squat
OSQ_Overhead Squat
SD_Sumo Deadlift
WM_WindMill
ABW_ABS Wheel Exercise
RR_Renegade Row

ÁLLÓKÉPESSÉG:
1SW_1ArmSwing
2SW_2ArmSwing
DSW_Darc Swing
HP_Hi-Pull
SN_Snatch
J_Jerk
F8_Figure8
F8H_Figure8 to Hold

NYÚJTÁS-LAZÍTÁS:
H_Halo
SHD_Shoulder Dislocation
P_Pumps


Utolsó kommentek

  • webEndres: szia Nagyon örülök, hogy már minden ok veled. Itt is megpróbálok beállítani egy rss-t hogy képbe ... (2012.01.07. 17:23) 2011 - életmódváltás
  • felfant: Szia Petros! Ment az e-mail! Bocs, hogy csak most! Jó a termed! Olyan otthonos hatása van! ;) Az ... (2011.03.13. 11:33) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • electro123 (törölt): Klasszúl feszíted hátul a popsit, jól be kattan, nagyon szépen ki is leng a bell, látszik, hogy va... (2011.03.06. 00:54) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • Cornelius Sulla: Hali. Szerintem jól csinálod,bár én nem vagyok RKC:) Van benne dinamika látszik ,hogy lefelé meghú... (2011.03.01. 20:08) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • Cornelius Sulla: Szia. Én három hónapja edzem most fejeztük be az alapkurzust.Minden nap swing és TGU a program? La... (2011.02.19. 17:18) RKC PROGRAMMINIMUM II.
  • Utolsó 20
Még érezhetőek a szombati nap nyomai, így ma nem volt nagy az intenzitás, de azért sikerült alaposan leizzasztanom magam pár perc alatt:

- Bemelegítés (kiegészítve az újonnan tanult bemelegítő mozgásokkal)
- 3x30 SWING K16kg (3x10J+10B+10K) J-jobbkéz, B-ballkéz, K-kétkéz
- 5/5 TGU K16kg (felváltva a két oldal folyamatosan)

És a végén elkezdtem gyakorolni a SNATCH-et. Először külön próbálgattam a kettlebell átfordítását a tetőponton, majd a magasra húzást, végül összeraktam a kettőt, és meglett a snatch. Lassan csináltam, a tetőponton mindig megálltam és kinyitottam az ujjaim. Végig figyeltem a mozgásra, valahol mindig volt korrigálni való, de azért sikerült pár szép ismétlést is csinálni (8 kg kettlebellel gyakoroltam, nem nevetni, a súly nem volt nehéz, de így sokkal jobban tudtam figyelni a mozgásra). A párom is ellenőrzött, és szólt ha valamelyik ponton hibáztam. Két leggyakrabban előforduló hibám a kettlebell alkarra fordítása, és a csukló végponton való enyhe kifordulása. Mindenesetre elégedett vagyok, gondoltam, hogy nem fog egyre sikerülni, lényeg hogy felismertem a hibáim és következőleg mégjobban figyelek rájuk. A végén pár ismétlés erejéig kipróbáltam K16kg-al is, elég jól sikerült, de a nagyobb súlynál a stabilitásomra és a vállamra is jobban kell figyelni. Amivel teljessen elégedett voltam az a lendítés szakasz, sikerült olyan lendítéseket csinálni hogy a mellkasom magasságában "súlytalanság" állapotába került a golyó.
Szóval van még mit csiszolni rajta, de a lényeg, hogy elkezdtem és már selytem miért ő a császár ;-)

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://petros-kettlebell.blog.hu/api/trackback/id/tr62315287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Borbiró Róbert 2008.01.28. 22:05:48

Én is ma csináltam először snatch gyakorlatot meglepően jól ment,úgy örültem,olyan voltam mint egy jól lakott óvodás..:))

Katschthaler Gabi · http://www.kettlebelldebrecen.hu 2008.01.28. 22:37:47

Hehehe, akkor hamarosan teljes mélységében megértitek majd a Danival való levelezés-részletet a snatch könnyűvérű mivoltáról :)))

szilvijb 2008.01.28. 23:10:37

Szia!
Örülök a szombati röpke találkozónak, hogy megismerhettelek Benneteket. Remélem még összefutunk egy-két alkalommal.:)
Egy gyakorlat, ami segít bevésni a helyes csukló-pozíciót az a botton-up press. (Ezt nem csak én mondom a Nagyok is.)
Gyakorold, -ott biztos egyenesen kell tartanod- nem tévedhetsz.
További kitartó edzést mindkettőtöknek. Néha a párod haladásáról is beszámolhatsz.::))

Petros 2008.01.29. 11:33:19

Szia Robi! Én azért ennyire elégedett nem voltam, de jobban ment mint amennyire tartottam tőle. Minden nap gyakorlom egy negyed órát és akkor jövő héttől része lehet az edzésemnek.

Jenny! Már a gyakorlás során érezni lehet rajta, hogy fog még a későbbiekben meglepetést okozni :-)

Szilvi! Én is remélem összefutunk még. Nagyon szépen csináltad a snatch-eket, meglestelek ETK után :-). Megmondom férfiasan a botton-up press-t nem ismerem, esetleg írhatnál róla, hogy melyik az a gyakorlat és akkor kipróbálom. Köszi a biztatást, a kis feleségemtől meg majd engedélyt kérek, hogy beszámolhassak fejlődéséről. (megsúgom nagyon szépen csinálja és az ETK óta csak jobban megszerette) .

szilvijb 2008.01.30. 10:02:22

Péter!
Most ugye megvezetsz??!!

www.youtube.com/watch?v=bvkP9XOW44U

De ez már a nehezebb:))

Bajezid 2008.01.30. 11:36:07

Ez a video igen.

Petros 2008.01.30. 15:48:16

Szilvi! Semmiképp nem akartalak megvezetni, meg naívnak sem akarok tűnni. Azt tudtam, hogy a botton-up fogás milyen, de a press-t többféleképpen lehet csinálni, ezért kérdeztem rá. Ha valamit nemtudok inkább kérdek ;-). Na meg aztán pressről beszélsz és török felállásról küldesz videót, szóval te is jól megkavarod az embert :-))
Mindenesetre ez eszembe sem jutott, hogy a botton-up fogás javíthat a csukló stabilitásán, ráadásul jó ,hogy a TGU-t hoztad fel, mert ott még jobban kell figyelni az egyensúlyra. Na ezt ma ki is próbálom, köszönöm a tanácsot, majd leírom a tapasztalatokat ;-)

szilvijb 2008.01.30. 16:41:21

Szia!
A régi Kettlebell oldalon volt feltöltve ez: -(most nincs semmi a gyakorlatok címszó alatt)
1. A Kettlebellt fogd, mint egy bőröndöt.
2. Végy lendületet, és hozd a súlyt abba a pozícióba, hogy a súly talpa felfelé nézzen.
3. A gyakorlat célja lehet a súly ebben a pozícióban történő tartása, vagy kinyomása.

Szerintem Te ezen már rég túl vagy, ezért nem akartam tudálékoskodni.
A videó meg tényleg nagyon jó, szabályos, inspiráció a fejlődéshez.
S légyszi, nézd meg: "Alakformálás index fórum". Kb a 68. oldalig menj vissza a 24880 hozzászólást.

Petros 2008.01.30. 19:31:01

Szia Szilvi!
Ok semmi gond, remélem nem értettél félre tényleg hasznos volt a tanácsod. A video tényleg nagyon inspiráló, ki is fogom tenni a blogomba holnap. Azért csak holnap mert ma annyira intenzívre sikeredett a swing menet, hogy nem maradt erőm kipróbálni. Azaz kipróbáltam, de meg sem bírtam tartani a súlyt. A fórumot még ma este megnézem.

Katschthaler Gabi · http://www.kettlebelldebrecen.hu 2008.01.30. 21:24:03

Tulajdonképpen miért csinálod fordítva?
Mármint hogy előbb a ballisztikát, és csak utána a nyomásokat.

Petros 2008.01.30. 22:01:21

Szia Jenny! Ennek két fő oka van:
1.- Elsősorban az állóképességemen kell javítanom és fogynom kell, ezért helyezem minden elé a swinget. Az RKC programminimum szerint két külön napon kellene csinálni a TGU-t és a Swinget, de ha a swing után marad erőm akkor folytatom, most nem maradt, így holnap nincs swing és az új gyakorlatok gyakorlása mellett főleg nyomások lesznek. {TGU, MP meg bónuszként a jó öreg fekvőtámasz :-)}
2.- Második nagyon fontos, hogy a swinget tartom minden lendítéssel kezdődő gyakorlat alapjának, minél precízebben el akarom sajátítani, hogy a lendítéseket 100%-osan a csípőből vigyem, mert ez sokat számít majd a snatchnél is.
Egyenlőre amit én csinálok még nem tekinthető edzésnek, holott rendesen haldoklom a végen, mert most elsődleges szempont, hogy a gyakorlatok kivitelezése tökéletes legyen. Ha ezen túl leszek, utánna még kipróbálom a beavatásprogramot, majd összeállítok egy sajátot.
süti beállítások módosítása