ZEN

(TRAINING) DIARY

2008-ban ismerkedtem meg a Kettlebellel és az RKC rendszerrel. Azonnal rabulejtett és bele is vetettem magam a gyakorlásba és tanulásba. Ezt a blogot edzésnaplóként használtam, ami most bebizonyosodott, hogy mennyire hasznos. Sokat gyakoroltam, küzdöttem a céljaimért és barátokat szereztem, de sajnos az élet közbeszólt, és az energiámat a megélhetés fele kellett irányítani. Nagyon sokat kihagytam, de most, hogy megtaláltam újra az utam, ismét itt vagyok, és tiszta lapokkal az alapoktól indítva, teljes erőbedobással hódolok a szenvedélyemnek. A logo választás is ezt tükrözi, mint a ZEN kör ötletes megformálása :-)

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Gyakorlataim

ERŐ:
C_Clean
MP_Military Press
PU_Push-Up
PUH_Push-Up Hold
SU_Sit-Up
TGU_Turkish Get Up
FSQ_Front Squat
OSQ_Overhead Squat
SD_Sumo Deadlift
WM_WindMill
ABW_ABS Wheel Exercise
RR_Renegade Row

ÁLLÓKÉPESSÉG:
1SW_1ArmSwing
2SW_2ArmSwing
DSW_Darc Swing
HP_Hi-Pull
SN_Snatch
J_Jerk
F8_Figure8
F8H_Figure8 to Hold

NYÚJTÁS-LAZÍTÁS:
H_Halo
SHD_Shoulder Dislocation
P_Pumps


Utolsó kommentek

  • webEndres: szia Nagyon örülök, hogy már minden ok veled. Itt is megpróbálok beállítani egy rss-t hogy képbe ... (2012.01.07. 17:23) 2011 - életmódváltás
  • felfant: Szia Petros! Ment az e-mail! Bocs, hogy csak most! Jó a termed! Olyan otthonos hatása van! ;) Az ... (2011.03.13. 11:33) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • electro123 (törölt): Klasszúl feszíted hátul a popsit, jól be kattan, nagyon szépen ki is leng a bell, látszik, hogy va... (2011.03.06. 00:54) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • Cornelius Sulla: Hali. Szerintem jól csinálod,bár én nem vagyok RKC:) Van benne dinamika látszik ,hogy lefelé meghú... (2011.03.01. 20:08) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • Cornelius Sulla: Szia. Én három hónapja edzem most fejeztük be az alapkurzust.Minden nap swing és TGU a program? La... (2011.02.19. 17:18) RKC PROGRAMMINIMUM II.
  • Utolsó 20
Tegnap sajnos kényszerpihenőt kellett tartanom. Fogorvosnál voltam, és kicsit meg lettem kínozva, majd a fájdalomcsillapító hatása után olyan fájdalmaim voltak, hogy nem tudtam volna figyelni a gyakorlásra. De ma bepótoltam és az RKC programminimum után volt egy kis Clean gyakorlás bónuszként. Na akkor lássuk a mai napot:

- Bemelegítés, Javító gyakorlatok
- 12 perc 2ARM SWING 180i-K16kg (ma a 12 percbe belefért 10 ismétléssel több, ráadásul egyel kevesebb sorozatot csináltam: 30/30/30/20/20/20/20/10, szünetekbe helybenfutás)
- 5 perc TGU 3/3-K16kg, 1/1-K24kg (a swing most többet kivett belőlem, így csak egyszer sikerült 24 kilóssal TGU-t csinálnom, de sebaj, így is fárasztó volt, végig a gyakorlat kivitelezését tartottam szem előtt)
- Bonusz: egy kis lazítás után elkezdtem gyakorolni a CLEAN-t a könyv alapján leírtak szerint, és mivel vizuális típus vagyok, itt is segítségül kellett hívni egy kis videót. Steve Cotter RKC senior instruktor kisfilmét találtam a legjobbank:

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://petros-kettlebell.blog.hu/api/trackback/id/tr53309252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Katschthaler Gabi · http://www.kettlebelldebrecen.hu 2008.01.23. 22:35:42

Rettentőmód irigylem a két fogantyú összefogásának képességét, ez az, ami az én kézméretemmel nekem sohasem fog sikerülni :D

Petros 2008.01.23. 23:16:53

Nekem is komoly figyelmet igényel, mivel rövidek az ujjaim, meg szerencsére a 8-as fogantyúja kisebb :-). De legalább végre valami amiben felülmúllak :-D

Katschthaler Gabi · http://www.kettlebelldebrecen.hu 2008.01.24. 11:19:25

Minden fogantyú ugyanakkora, mint a 8-asé, egyedül a 16-osé vastagabb.
Ennek az a magyarázata, hogy ugye az a "férfi kezdő súly", és úgy alakították ki, hogy a súlyponteloszlása egy kicsit kímélőbb legyen.
Nekem viszont nagy kib***ás, utálok is dolgozni vele, bizonytalan a fogás: a hüvelykujjam és a középső ujjam átfedése alapból is alig fél centi, a ballisztikánál meg, ahol centrifugális erő is van, gyakorlatilag csak "kampókéz"-jelleggel megy a dolog...
Ezért választom gyakran inkább Tivadart.

Petros 2008.01.24. 12:43:20

Hát ez most meglepett :-o! Én azthittem, hogy a 16-os fogantyúvastagsága a normális :-S. Szerintem a 8-asé kényelmetlenül vékony, annak ellenére mondom ezt hogy rövid ujjaim vannak, a 16-osé viszont jó mert nem érnek össze az ujjaim, azaz erősíti a fogást. A könyv is azt írja, hogy ilyen a klasszikus kettlebell. Na ezt a témát felvetem a fórumon, kíváncsi vagyok mi sül ki belőle!

Katschthaler Gabi · http://www.kettlebelldebrecen.hu 2008.01.24. 19:22:18

John Du Cane ezt persze csak a saját, dragondoor-gyártmányú golyóira mondta, amit Pavellel ketten agyaltak ki, de tudtommal a 360gears-é is annak a koppintása.

Katschthaler Gabi · http://www.kettlebelldebrecen.hu 2008.01.24. 19:56:51

Bah, most néztem a fórumot, még jó, hogy időben megvettem Tivadart :D
Pedig már kezdtem reménykedni, mikor a decemberi szemináriumon azt mondta Péter, hogy az új 16-osé _sem_ lesz már vastagabb, mint a többi... hiába, nem az ilyen gnómokra terveznek :D

Petros 2008.01.24. 20:30:34

Sajnálom, de ebben az esetben tényleg jobb, hogy megvan a Tivadarod. Nekem jobban passzol a vastagabb, de ennek a változtatgatásnak nem örülök. Épp egy 12-16-24 -es szettre spórolok, amiből 12-es a páromé, 16-os jó lesz a kétkezes gyakorlatokhoz, és hát a Tivadar a fejlődés érdekében. Na de most ha az új szériában már más vastagságú lesz a 16-os, akkor az használhatatlan lesz a régivel együtt :-S

Katschthaler Gabi · http://www.kettlebelldebrecen.hu 2008.01.24. 20:56:28

Ha jól értettem, a 16-os marad, amilyen volt, a 24-es lesz vastagabb...

Petros 2008.01.25. 08:02:05

Hát remélem egyszer eljutok, oda, hogy két Tivadarral is gyakoroljak :-)

Bencze Dániel 2008.01.25. 10:27:00

Petros,
Köszönöm szépen a segítséget a blogajánlóval kapcsolatban!
Dani

Bencze Dániel 2008.01.25. 10:28:12

Jah és még vmi:szombaton elviekben a 16:30-ra megyek, mert túl sokan lesznek a 14:00 óráson.Épp ezért remélem nem fog feltűnni még egy fő:)

Katschthaler Gabi · http://www.kettlebelldebrecen.hu 2008.01.25. 10:55:35

Ha meg feltűnik, majd azt mondjuk, hogy te csak a táskámat cipeled... ;)))

Petros 2008.01.25. 12:36:11

Vagy átkeresztelünk Tivadarnak ;-)

Épp most nézegettem a térképet, az ETK után vár rám egy komoly séta. Ez azért van mert metrón kívül mással nemszívesen utazok, így elmegyek a kismetró Mexikói úti végállomásáig aztán nyakamba veszem a lábam :-). Hát elég isten háta mögött van ez a Kövér Lajos utca, de legalább esetünkben az utcanév találó :-)
süti beállítások módosítása