ZEN

(TRAINING) DIARY

2008-ban ismerkedtem meg a Kettlebellel és az RKC rendszerrel. Azonnal rabulejtett és bele is vetettem magam a gyakorlásba és tanulásba. Ezt a blogot edzésnaplóként használtam, ami most bebizonyosodott, hogy mennyire hasznos. Sokat gyakoroltam, küzdöttem a céljaimért és barátokat szereztem, de sajnos az élet közbeszólt, és az energiámat a megélhetés fele kellett irányítani. Nagyon sokat kihagytam, de most, hogy megtaláltam újra az utam, ismét itt vagyok, és tiszta lapokkal az alapoktól indítva, teljes erőbedobással hódolok a szenvedélyemnek. A logo választás is ezt tükrözi, mint a ZEN kör ötletes megformálása :-)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Gyakorlataim

ERŐ:
C_Clean
MP_Military Press
PU_Push-Up
PUH_Push-Up Hold
SU_Sit-Up
TGU_Turkish Get Up
FSQ_Front Squat
OSQ_Overhead Squat
SD_Sumo Deadlift
WM_WindMill
ABW_ABS Wheel Exercise
RR_Renegade Row

ÁLLÓKÉPESSÉG:
1SW_1ArmSwing
2SW_2ArmSwing
DSW_Darc Swing
HP_Hi-Pull
SN_Snatch
J_Jerk
F8_Figure8
F8H_Figure8 to Hold

NYÚJTÁS-LAZÍTÁS:
H_Halo
SHD_Shoulder Dislocation
P_Pumps


Utolsó kommentek

  • webEndres: szia Nagyon örülök, hogy már minden ok veled. Itt is megpróbálok beállítani egy rss-t hogy képbe ... (2012.01.07. 17:23) 2011 - életmódváltás
  • felfant: Szia Petros! Ment az e-mail! Bocs, hogy csak most! Jó a termed! Olyan otthonos hatása van! ;) Az ... (2011.03.13. 11:33) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • electro123 (törölt): Klasszúl feszíted hátul a popsit, jól be kattan, nagyon szépen ki is leng a bell, látszik, hogy va... (2011.03.06. 00:54) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • Cornelius Sulla: Hali. Szerintem jól csinálod,bár én nem vagyok RKC:) Van benne dinamika látszik ,hogy lefelé meghú... (2011.03.01. 20:08) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • Cornelius Sulla: Szia. Én három hónapja edzem most fejeztük be az alapkurzust.Minden nap swing és TGU a program? La... (2011.02.19. 17:18) RKC PROGRAMMINIMUM II.
  • Utolsó 20

Eljött az idő, hogy az RKC Snatch tesztre is elkezdjek gyakorolni. Megfogadva Rita tanácsát, alapos bemelegítés után a 16 kettlebellel csináltam pár ismétlés 2ASwinget, 1ASwinget, Hi-Pull-t és Snatchet. Miután felkészült a testem, jöhetett a @24kg:

Snatch:
1 - @24kg 16i  (8/8i)
2 - @24kg 10i  (5/5i)
3 - @24kg 6i  (3/3i)
4 - @24kg 10i (5/5i)
5 - @24kg 6i  (3/3i)
6 - @16kg 20i (10/10i)
7 - @24kg 10i  (5/5i)
8 - @24kg 6i  (3/3i)
9 - @24kg 6i  (3/3i)
10- @16kg 20i  (10/10i)
Snatch @24kg 70i

Hát igen, kicsit sokszor tettem le de ez az első edzés alkalmával várható volt. Ennek ellenére meg vagyok elégedve, végig figyeltem a helyes gyakorlat végzésére, és amikor már nagyon romlottam, beiktattam 1 sorozatot a @16kg-al. Ez jól bevált mert így ismét visszaállt a helyes forma. Az 1. sorozat azért piros mert ez az ami számít, itt kell növelnem az ismétlésszámot minden gyakorlás alkalmával egy kézcserével. Az össz ismétlésszámot pedig 70-80 között akarom tartani.
Na de ezzel még nem volt vége az edzésnek. Kis lazítás után jött egy új javító gyakorlat, az OVERHEAD WALK (a fej felett tartva a bellt vagy belleket sétáltam az udvaron). Az udvarunkon egy kör kb 20m-nek felel meg. Két variációban végeztem 1x@24kg és 2x@16kg:

Overhead Walk:
1 - @24kg 4kör  (2/2) = 80m
2 - 2x@16kg 5kör = 100m
3 - @24kg 2kör (1/1) = 40m
4 - @24kg 2kör (1/1) = 40m
5 - 2x@16kg 2kör = 40 m
OW @24kg 160m + OW 2x@16kg 140m = 300m

Ezt azért csináltam, hogy a vállakban nagyobb stabilitást érjek el, mert a snatcheknél már hamar elkezdett fáradni. Hát így nézett ki a Snatchtesztre való készülésem.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://petros-kettlebell.blog.hu/api/trackback/id/tr98578883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KETTLEBELL · www.kettlebell.hu 2008.07.23. 07:56:55

Petros,

Bocs, de nem ertem. Az RKC teszten egy kezcsere van...De lehet, hogy en nem olvastam el rendesen a postodat...

aalbert · http://babzsak.blogspot.com/ 2008.07.23. 14:41:57

szia!

kérdéseim:
- mennyi időbe telt a 70 ismétlés?
- a steve freides RKC féle snatch teszt felkészítő protokollal van tapasztalatod?
- gyakorolsz az erő mellett aikidot is mostanában?
ennyi.

üdv.

Rita, RKC · http://rita-rkc.blogspot.com 2008.07.24. 11:51:20

Szia Petros!
Érdekesnek tartom ezt a metódust, mi alapján dolgoztad ki? Ahogy Péter is írta, az RKC-n egy kézcsere van. A snatch tesztre egyébként szerintem a legjobb felkészülés a VO2 max, de lehet, hogy ez sem rossz módszer. Viszont ha tesztelsz (elég hetente-kéthetente), azaz megnézed, mennyit tudsz csinálni, akkor tényleg azt mérd le, hogy megszakítás nélkül mennyi megy egy kézzel, majd válts a másikra, és szintén toljad, ami a csövön kifér. Utána járkálj, ugrálj, rázd le magad, árnyékbokszolj, hogy ne terheld túl a szíved. Utána nyújtás, és hosszú pihi. Mielőtt újra edzeni kezdenél aznap, inkább melegíts be újra.
BJ-vel hogy állsz? :-)

Petros 2008.07.24. 15:56:39

Szia Péter!
Az is lehet, hogy én fogalmaztam félreérthetően. A lényeg, hogy tisztába vagyok az RKC tesztel. 1 kézcsere, nem lehet letenni és a súly alapján van meghatározva az ismétlésszám férfiaknál @24kg-al. Jelenlegi teljesítményem 16i és 70-80 között kell teljesítenem. Ezért úgy készülök rá, hogy hetente egyszer gyakorlok 24-el snatchet, úgy hogy az első sorozat a lényeg, csinálom amíg bírom és megfelelően meg, utánna leteszem és már szabadon csinálok annyi ismétlést hogy összben kijöjjön a 70-80i.

Szia Rita!
A VO2max edzés tényleg nagyon jó, de nekem mint ballisztikus felkészülés jön be. A snatchtesztre a nehezebb súllyal lassabban végzem a gyakorlatot, úgy hogy minden egyes ismétlés tökéletes legyen. A programnak a lényege ahogy előbb már írtam Péternek, hogy fokozatossan eljussak az 1sorozathoz 1 kézcserével 80i-ig. A 80i-t, minden gyakorlás alkalmával megcsinálom. Az overhead walk gyakorlatot pedig azért fűztem hozzá, hogy a 24-est jobban meg bírja tartani a vállam a tetőponton.
A BJW-vel jól haladok, egyhete megcsináltam mindháromból a 2 kört, holnap kezdem újra de már 3kör a cél. Utánna jönnek a megbeszélt kombinációk, nincs lazsálás ;-)

Rita, RKC · http://rita-rkc.blogspot.com 2008.07.24. 16:01:46

Helyes, helyes!!! Az Erő legyen Veled!! :-)

Petros 2008.07.24. 16:02:42

Szia Albert!
Üdvözöllek a blogomon. Válaszaim a kérdéseidre:
- ebben az esetben az időt nem mértem, mert ennél a tesztnél nem az a lényeg, hanem az ismétlésszám
- a Steve féle felkészítőről még nem hallottam. Ha leírod miről szólsz vagy adsz linket hol találok linket akkor átnézem és véleményezem szívessen.
- jelenleg aikido-ra nincs időm, egyrészt olyan a munkabeosztásom, másrészt most az instruktorira készülök. A mesteremmel már leegyeztettem és ősszel folytatom az edzéseket.

Petros 2008.07.24. 16:03:44

Szia Rita! Ez gyors válasz volt :-). Igyekszem ;-).

KETTLEBELL · www.kettlebell.hu 2008.07.24. 21:44:08

Petros,

OK, igy mar ertem...Koszi.

Bencze Dániel 2008.07.25. 08:17:28

Szia Petros,
Csak egy javaslat:én is az elején heti 1-szer snatcheltem, gondoltam, ha mennek a swingek és a nyomások, előbb-utóbb a snatchek is mennek.Rohadt nagyot tévedtem!Heti 3-5ször nyugodtan lehet snatchelni, és ha egy mód van rá, akkor naponta többször csinálj "csúcs"kísérletet, alacsony ismétlésszámmal ne foglalkozz.

Petros 2008.07.28. 12:53:29

Szia Dani!
Különös figyelmet kap a snatch, de heti 3-5 ször nincs lehetőségem gyakorolni. A VO2max sokat segít a magas ismétlésszámokban a 24kg-mos snatch gyakorlás amit kitaláltam , az pedig fokozatosan segít elérni a kívánt ismétlésszámot 1 sorozatban, legalábbis remélem. Most még azért ilyen alacsony ismétlésszámokat láthattál, mert a deréksérülésem miatt óvatosan kell növelnem az intenzitást a snatchnél, nem szeretnék visszaesni és az eddigi munkámat hazavágni. Köszi a tanácsot és jó ismét online látni ;-)

aalbert · http://babzsak.blogspot.com/ 2008.07.29. 17:05:52

szia!

- az időre azért kérdeztem rá, mert azzal együtt érzem a munka intenzitását... mellesleg úgy tűnik, azonos súlycsoportban indulunk, így árgus szemekkel lesem a bejegyzéseid...
- link: www.dragondoor.com/articler/mode3/429/
(ha az angol gondot okoz, de gondolom nem, szólj és bepötyögöm a lényeget...)
- az aikidora pedig azért kérdeztem rá, mert én is foglalkozom vele...

üdv.
süti beállítások módosítása