ZEN

(TRAINING) DIARY

2008-ban ismerkedtem meg a Kettlebellel és az RKC rendszerrel. Azonnal rabulejtett és bele is vetettem magam a gyakorlásba és tanulásba. Ezt a blogot edzésnaplóként használtam, ami most bebizonyosodott, hogy mennyire hasznos. Sokat gyakoroltam, küzdöttem a céljaimért és barátokat szereztem, de sajnos az élet közbeszólt, és az energiámat a megélhetés fele kellett irányítani. Nagyon sokat kihagytam, de most, hogy megtaláltam újra az utam, ismét itt vagyok, és tiszta lapokkal az alapoktól indítva, teljes erőbedobással hódolok a szenvedélyemnek. A logo választás is ezt tükrözi, mint a ZEN kör ötletes megformálása :-)

Naptár

január 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Gyakorlataim

ERŐ:
C_Clean
MP_Military Press
PU_Push-Up
PUH_Push-Up Hold
SU_Sit-Up
TGU_Turkish Get Up
FSQ_Front Squat
OSQ_Overhead Squat
SD_Sumo Deadlift
WM_WindMill
ABW_ABS Wheel Exercise
RR_Renegade Row

ÁLLÓKÉPESSÉG:
1SW_1ArmSwing
2SW_2ArmSwing
DSW_Darc Swing
HP_Hi-Pull
SN_Snatch
J_Jerk
F8_Figure8
F8H_Figure8 to Hold

NYÚJTÁS-LAZÍTÁS:
H_Halo
SHD_Shoulder Dislocation
P_Pumps


Utolsó kommentek

  • webEndres: szia Nagyon örülök, hogy már minden ok veled. Itt is megpróbálok beállítani egy rss-t hogy képbe ... (2012.01.07. 17:23) 2011 - életmódváltás
  • felfant: Szia Petros! Ment az e-mail! Bocs, hogy csak most! Jó a termed! Olyan otthonos hatása van! ;) Az ... (2011.03.13. 11:33) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • electro123 (törölt): Klasszúl feszíted hátul a popsit, jól be kattan, nagyon szépen ki is leng a bell, látszik, hogy va... (2011.03.06. 00:54) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • Cornelius Sulla: Hali. Szerintem jól csinálod,bár én nem vagyok RKC:) Van benne dinamika látszik ,hogy lefelé meghú... (2011.03.01. 20:08) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • Cornelius Sulla: Szia. Én három hónapja edzem most fejeztük be az alapkurzust.Minden nap swing és TGU a program? La... (2011.02.19. 17:18) RKC PROGRAMMINIMUM II.
  • Utolsó 20
    A derekam lassan de biztosan kezd rendbejönni, így a hétvégén már óvatosan folytatom az edzéseket. Körökre osztott változatos napokkal tervezem a visszaszoktatást, közben elkezdtem összerakni a saját programomat. Péter blogja nagy segítség, főleg, hogy mostanában a témája is erre öszpontosít. Szükségem is van rá, mert az angol sajnos csak nehézkesen megy, persze azért igyekszem angol oldalakról is magamba szívni az infót. Na és persze a többi elvetemült golyózó kollega blogját is figyelem mert mindig lehet valami újat tanulni tőlük is.
    Miután Péter rávilágított, hogy az ETK-t kinőttem, első körben bepánikoltam. Egyhelyben toporogtam, hogy akkor most mi a francot csináljak. Aztán leültem és szépen átgondoltam a dolgokat, visszasétáltam az elejére, és ahogy a testépítésben, itt is szépen felépítettem az út elejét a mostani tudásom segítségével. Majd ahogy okosodom kettlebell téren úgy csiszolódik is az edzéster.


Célok, Motivációk
    Továbbra is az elsődleges célom a fogyás, vagyis testzsír százalék csökkentése úgy, hogy az erő ne csökkenjen, sőt ... Ehhez az állóképesség növelő gyakorlatok kerülnek előtérbe, de mindenképp erőnövelést is végzek. Az ETK-ból megtartom azt, hogy minimum heti egy alkalommal beiktatok változatos napot. Remek alkalom arra hogy az új dolgokat kipróbáljam, és ahogy a nevében is benne van változatossá teszi az edzést.

Állóképesség
    A hangsúly a SWING-eken és SNATCH-eken lesz. Előbbi időintervallumos, míg utóbbiban ismétléseses gyakorlást is tervezek. A snatch esetében kétfajtat tesztet is fogok csinálni kb 3-4 hetente. Az egyik az időintervallumos USSS SNATCH teszt, a másik pedig az RKC SNATCH teszt, ahol a testsúlyhoz kimért ismétlésszám elérése a lényeg. Ettől függetlenül az edzéseket továbbra is lejegyzem, így követni tudom a fejlődést. Remélem az instruktori után Péterék ismét csinálnak egy VO2 max szemináriumot, hogy megismerhessem a módszert és beépíthessem az edzéstervembe. A Clubbel is érdekel, de azzal még várok kicsit, nem szeretnék csapongani, először a kettlebell segítségével kell elmélyülnöm az edzésben.

Erő

    Hát attól függetlenül, hogy az állóképesség kapja a fő hangsúlyt, az erő terén sem lazsálhatok. Sok részen erősen rámfér a fejlődés. Ilyen például a húzódzkodás. Mihamarabb megoldást kell találnom a húzódzkodóra, és már gyakorlom is. A másik fontos amit cél ként tűztem ki az a Pistol. Jelenleg súly nélkül sem tudok megcsinálni 1 ismétlést sem, úgyhogy lesz munka bőven. Az erőfejlesztésnél nem az idő fog számítani. Kis ismétlésszámok, nagy súlyok, lassú egyenletes mozgás folyamatos feszítéssel, és hosszabb pihenők, ahogy azt ITTolvashatjuk. Gyakorlatokból pedig nagy a választék, úgyhogy pánikra nincs okom :-)

Nyújtás, Lazítás
    Továbbra is fogok végezni nyújtó és lazító gyakorlatokat. Továbbfejlesztem a gerinctornás tudásom, és egy új módszert is meg szeretnék tanulni a Trigger Massage-t. Péterék ehhez is biztosítják az oktatást, úgyhogy akadálya ennek sincs :-).

Eszközök
    Szerencsére Kettlebell-ből már elég szép repertoárral rendelkezem (8,12,16,24). Egyenlőre csak egy golyóval dolgozom, és ez még pár hónapig elég lesz, viszont 32-est hamarosan be kell szereznem mert erőfejlesztésnél szükség lesz rá. Ennél is fontosabb a húzódzkodó, erre mihamarabb megoldást kell találnom. Szüleimtől a kis bodytermemből, elhoztam a barbell súlyzómat. Ezzel az a célom, hogy a deadlift-eket fejlesszem, kitudja még egyszer a TSC-re is benevezek :-).

    Hát egyenlőre nagyvonalakban ennyit a terveimről. Így már tisztán látni, hogy felesleges volt a pánik. Este testzsírszázalékmérés, és adatrögzítés majd indulhat az edzés.

6 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://petros-kettlebell.blog.hu/api/trackback/id/tr79431370

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Página web altamente recomendada 2017.10.30. 00:07:58

Mozaik, mozaik, mozaik... - Mozaikos blog

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

felfant 2008.04.19. 20:56:43

Hi!
Látom a húzódzkodó rúd még továbbra is dilemma. :)
A múltkor írtam neked az enyémról, most a blogomba feltettem róla egy képet, és utánna néztem, az Interspot üzleteiben lehet is kapni. Úgy 4000 Ft körül van. Kintre pedig beszereztem (szintén az Intersportba) egy felnőtt gyűrűt, és lezsíroztam, a felső szomszédommal, hogy az erkélyére felakaszthatom, ha kell. Talán ez nálad is működhet!
Remélem segítettem valamennyit! Mielőbbi jobbulást, ja én a Forever Living, Aloe Heat krémjét használom remek hatékonyságú és természetes, ha gondolod próbáld ki!

Bencze Dániel 2008.04.25. 17:19:31

Csak mert rég írtam:Péter, kitartás!!!!

Petros 2008.04.28. 09:43:25

Köszi, de ez most rád jobban rádfér. Mihamarabbi tenyérgyógyulást, és mindent bele két hét múlva.

Bencze Dániel 2008.04.28. 18:14:34

Ha tudnád, épp erről beszélgettünk Jennyvel szombaton, már mennyire túllennék rajta!Már elegem van a gyomorgörcsből, mennék, széttépném a vasat és ennyi.:DNeked meglesz a snatch?

Petros 2008.04.28. 19:35:57

Szerintem ez egy ritka, és nagy alkalom, hogy az elittel gyakorolhatsz 3 napon keresztül. Elhiszem, hogy már eleged van, de élvezd ki minden pillanatát, és hozd ki magadból a maximumot. Lélekben veletek leszek.

Az én snatchtesztem sajnos nem lesz meg mert a derékhúzódásom komolyabb volt mint gondoltam, de már küzdöm vissza magam és fokozatosan növelek az intenzitáson. Sajnálom hogy Pavel nem tart nyilvános edzést, áldozatnak se mehetek, így otthonról szorítok nektek. Aztán nyáron veszek magánórákat tőletek ;-)

Bencze Dániel 2008.04.29. 18:54:41

Megtanítunk bármire;) Csak nehogy Te tanítgass a végén minket...:D