ZEN

(TRAINING) DIARY

2008-ban ismerkedtem meg a Kettlebellel és az RKC rendszerrel. Azonnal rabulejtett és bele is vetettem magam a gyakorlásba és tanulásba. Ezt a blogot edzésnaplóként használtam, ami most bebizonyosodott, hogy mennyire hasznos. Sokat gyakoroltam, küzdöttem a céljaimért és barátokat szereztem, de sajnos az élet közbeszólt, és az energiámat a megélhetés fele kellett irányítani. Nagyon sokat kihagytam, de most, hogy megtaláltam újra az utam, ismét itt vagyok, és tiszta lapokkal az alapoktól indítva, teljes erőbedobással hódolok a szenvedélyemnek. A logo választás is ezt tükrözi, mint a ZEN kör ötletes megformálása :-)

Naptár

január 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Gyakorlataim

ERŐ:
C_Clean
MP_Military Press
PU_Push-Up
PUH_Push-Up Hold
SU_Sit-Up
TGU_Turkish Get Up
FSQ_Front Squat
OSQ_Overhead Squat
SD_Sumo Deadlift
WM_WindMill
ABW_ABS Wheel Exercise
RR_Renegade Row

ÁLLÓKÉPESSÉG:
1SW_1ArmSwing
2SW_2ArmSwing
DSW_Darc Swing
HP_Hi-Pull
SN_Snatch
J_Jerk
F8_Figure8
F8H_Figure8 to Hold

NYÚJTÁS-LAZÍTÁS:
H_Halo
SHD_Shoulder Dislocation
P_Pumps


Utolsó kommentek

  • webEndres: szia Nagyon örülök, hogy már minden ok veled. Itt is megpróbálok beállítani egy rss-t hogy képbe ... (2012.01.07. 17:23) 2011 - életmódváltás
  • felfant: Szia Petros! Ment az e-mail! Bocs, hogy csak most! Jó a termed! Olyan otthonos hatása van! ;) Az ... (2011.03.13. 11:33) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • electro123 (törölt): Klasszúl feszíted hátul a popsit, jól be kattan, nagyon szépen ki is leng a bell, látszik, hogy va... (2011.03.06. 00:54) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • Cornelius Sulla: Hali. Szerintem jól csinálod,bár én nem vagyok RKC:) Van benne dinamika látszik ,hogy lefelé meghú... (2011.03.01. 20:08) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • Cornelius Sulla: Szia. Én három hónapja edzem most fejeztük be az alapkurzust.Minden nap swing és TGU a program? La... (2011.02.19. 17:18) RKC PROGRAMMINIMUM II.
  • Utolsó 20

16.
március

SNATCH TESZT

Petros  |  4 komment
Vagy legalábbis valami olyasmi. Ma reggel úgygondoltam eljött az ideje, hogy csinálja egy tesztet. Kezdésnek úgygondoltam a 3 perces elég lesz a 16-ossal. Ez így jó is volt, csak utólag kiderült, hogy amit én csináltam az mégsem a USSS Snatch teszt volt, legalábbis egy apró külömbség volt. Eddig abban a hitben voltam, hogy az igazi teszt 10 perc és férfiak esetében 24-el kell, de kezdők esetében lehet 3 vagy 5 perc és 16-al. Ezzel nincs is gond, de én azt hittem hogy az idő alatt annyiszor cserélhetsz kezet ahányszor akarsz de nem teheted le a kettlebell-t! Utánnaolvastam újra Pavel könyvében ott viszont az áll, hogy le lehet tenni akárhányszor. Hm, akkor ez most miben külömbizik egy gyakorlástól? Szerintem semmiben, úgyhogy úgy döntöttem, hogy jobban fel tudjam mérni az erőmet és állóképességemet, én ezt a szabályt elhagyom, és a meghatározott idő alatt nem teszem le a súlyt. Lehet hogy így 10 percig nem jutok el, de egyenlőre így jobban tudom követni a fejlődésem. Szóval az első tesztem eredménye:

SNATCH TESZT: 3p_75i K16kg

Kicsit többet vártam magamtól, de az első tesztem lévén, nem lehetek telhetetlen, főleg, hogy az utolsó perc már elég kegyetlen volt. A következő még keményebb lesz, mert fellépek 5 percre ;-)
Kipróbáltam a nyomásból is magam, balkézzel 1x jobbkézel 2x kiment a 32kg, ilyet viszont most csináltam utoljára, mert 32 kg csak úgy jött össze, hogy a 24-et összefogtam a 8-al, és mikor összekoccantak, megsérült a festés. Szóval inkább veszek majd egy 32-est ha ilyeneket akarok csinálni.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://petros-kettlebell.blog.hu/api/trackback/id/tr18383164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stoczi 2008.03.16. 14:54:58

Nem rosz! Valószínűleg összefogva nehezebb, mint a "sima" 32-es.

KETTLEBELL · www.kettlebell.hu 2008.03.16. 18:45:05

Petros,

Azert lehet barmikor kezet cserelni, mert 10 perces. Es ahogy egyre jobb az alany, egyre kevesebbszer kell letenni vagy kezet cserelni. Valahogy azt is meg kell tudni, hogy valaki 150 vagy 200 esetleg 250 felett teljesit. Azert van plusz egy szabaly...ferfiaknal 24 kiloval kell csinalni...:)

Ez nem verseny, hanem teszt - a GS-ben egy kezcsere van, leteves nelkul. Azt teljesen mas tortenet, ott nincs akkora rohanas - power snatch - mint az RKC-ben.

Petros 2008.03.16. 19:12:11

Stoczi!
Nehezebb volt összefogva, főleg a clean, na meg nekem elég rövidek az ujjaim. De a problémát nem ez jelentette, hanem, hogy így könnyen megsérül a kettlebell, annál meg jobban féltem őket, hogy ilyen veszélynek tegyem ki.

Petros 2008.03.16. 19:21:06

Péter!
Miután leírtam a tesztet az edzésnaplómba, újból elgondolkodtam a dolgon, és mégegyszer átolvastam Pavel könyvében a tesztről írtakat. Úgygondolom engem az zavart meg, hogy kezdőknek megengedi a 3-5 percet, meg a 16-ost. Igazad lesz és a 10perc 24kg szabályhoz kellene igazodni, mert így nem lenne kavarás, és akárhányszor is leteszem, a teljesítményt világosan lehetne mérni. Legközelebb így teszek, és akkor számszerűen lesz egy alap amit majd túl lehet teljesíteni.

Gondolom azért nagy hülyeséget nem csináltam az én kis reggeli tesztemmel, csak épp nem USSS Snatch teszt volt.