ZEN

(TRAINING) DIARY

2008-ban ismerkedtem meg a Kettlebellel és az RKC rendszerrel. Azonnal rabulejtett és bele is vetettem magam a gyakorlásba és tanulásba. Ezt a blogot edzésnaplóként használtam, ami most bebizonyosodott, hogy mennyire hasznos. Sokat gyakoroltam, küzdöttem a céljaimért és barátokat szereztem, de sajnos az élet közbeszólt, és az energiámat a megélhetés fele kellett irányítani. Nagyon sokat kihagytam, de most, hogy megtaláltam újra az utam, ismét itt vagyok, és tiszta lapokkal az alapoktól indítva, teljes erőbedobással hódolok a szenvedélyemnek. A logo választás is ezt tükrözi, mint a ZEN kör ötletes megformálása :-)

Naptár

január 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Gyakorlataim

ERŐ:
C_Clean
MP_Military Press
PU_Push-Up
PUH_Push-Up Hold
SU_Sit-Up
TGU_Turkish Get Up
FSQ_Front Squat
OSQ_Overhead Squat
SD_Sumo Deadlift
WM_WindMill
ABW_ABS Wheel Exercise
RR_Renegade Row

ÁLLÓKÉPESSÉG:
1SW_1ArmSwing
2SW_2ArmSwing
DSW_Darc Swing
HP_Hi-Pull
SN_Snatch
J_Jerk
F8_Figure8
F8H_Figure8 to Hold

NYÚJTÁS-LAZÍTÁS:
H_Halo
SHD_Shoulder Dislocation
P_Pumps


Utolsó kommentek

  • webEndres: szia Nagyon örülök, hogy már minden ok veled. Itt is megpróbálok beállítani egy rss-t hogy képbe ... (2012.01.07. 17:23) 2011 - életmódváltás
  • felfant: Szia Petros! Ment az e-mail! Bocs, hogy csak most! Jó a termed! Olyan otthonos hatása van! ;) Az ... (2011.03.13. 11:33) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • electro123 (törölt): Klasszúl feszíted hátul a popsit, jól be kattan, nagyon szépen ki is leng a bell, látszik, hogy va... (2011.03.06. 00:54) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • Cornelius Sulla: Hali. Szerintem jól csinálod,bár én nem vagyok RKC:) Van benne dinamika látszik ,hogy lefelé meghú... (2011.03.01. 20:08) RKC PROGRAMMINIMUM V.
  • Cornelius Sulla: Szia. Én három hónapja edzem most fejeztük be az alapkurzust.Minden nap swing és TGU a program? La... (2011.02.19. 17:18) RKC PROGRAMMINIMUM II.
  • Utolsó 20
A szombati edzés keménysége ma jött ki rajtam, így ma csak papíron foglalkoztam a kettlebell-el. Ennek is megvolt a maga haszna, hisz összeállítottam az RKC beavatásprogramomat. A program szerint 1 hét a következők szerint tevődik össze:
keménynap, közepesnap, könnyűnap, változatos nap, pihenő nap. A sorrend tekintetében a saját időbeosztásomhoz igazítottam, azaz mikor melyik napra lesz erőm és időm, attól függ a sorrend, de a lényeg, hogy 1 héten mindenképp legyen 1 kemény, 1 közepes, 1 könnyű, 2 változatos és 2 pihenő nap! A napok pedig a következő gyakorlatokat kapták:

- KEMÉNY: CLEAN+PRESS létra max fokig, és mindig magasabbra törekedni amíg el nem érem az 5x5létrát, 2ARM SWING időre dobókockás módszerrel, max intenzitással
- KÖZEPES: CLEAN+PRESS létra 1 fokkal kevesebbet a max teljesítményemtől, 1ARM SWING időre dobókockás módszerrel, kicsit több pihenővel sorozatok között
- KÖNNYŰ: CLEAN+PRESS létra 2 fokkal kevesebbet a max teljesítményemtől, SNATCH időre dobókockás módszer szintén, közepes intenzitással a minőségre és nem a mennyiségre törekedve az első hetekben
- VÁLTOZATOS: ezeken a napokon 2-3 új, vagy a programba nem szereplő gyakorlatot szeretnék gyakorolni mint például: TGU, WINDMILL, SQUAT, HI-PULL stb.
- PIHENŐ: legalább kéthetente jó lenne masszázst beiktatni, és ha melegebb lesz egy kis laza úszást

Ebben az összeállításban a programot kb 1 hónapig csinálom, majd kicsit módosítok rajta, például a snatch attól függően, hogy megy átkerül a közepes napra. Havonta Pavel tanácsának megfelelően felmérem a USSS SNATCH teszt segítségével a fejlődésem. Ahogy be sikerül szereznem húzódzkodó állványt, a húzódzkodás bekerül a programba a C+P létra mellé. Abban, ahogy a ballisztikában is, van mit fejlődnöm :-) Hát a célok megvannak, az út kijelölve, mostmár nincs más hátra mint elindulni rajta, és vigyázni a kátyukra ;-)

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://petros-kettlebell.blog.hu/api/trackback/id/tr24334760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stoczi 2008.02.11. 12:34:05

Ez a húzodzkodó beszerzés nekem is feladatom. Egyelőre ott akadok el, hogy a család szerint sehol nem néze ki jól a lakásban. Ha tudsz ez ügyben előrelépni, milyet veszel, hol, mennyiért stb. írhatnál róla, hátha segít nekem is.

Petros 2008.02.11. 13:14:36

Szia Stoczi! Én terveztem magamnak egyet, hasonló amit a tacticalshopba lehet kapni, egyszóval állványos állítható magassággal, mivel a teraszon fogom használni. A lakásban nekem sincs rá hely, amit meg a tacticalba lehet kapni, húzós árúnak tartom. Ha egyedi kell az a legjobb ha csináltatsz mint ahogy én is teszem.

Stoczi 2008.02.11. 14:44:33

Másfél szoba erkély nélkül, Bp., ez a környezet. Nekem ajtó fölé szerelhető változat kellene.

Sven · http://www.sven.blogol.hu 2008.02.11. 16:23:26

Nekünk a régi panel-lakásunkban van húzódszkodó.
Ez úgy volt megoldva hogy a sarokban körülbelül 2 méterre a földtől a falak találkozásánál egy acélrud lett bevezetve a falba. mind a két végén rögzitve volt persze.
Szinte alig látszott és házi tornatermünk volt:)

Petros 2008.02.11. 21:10:37

Ez nagyon jó ötlet, csak nekem a lakásba nincs olyan sarok ahol kivitelezhető lenne :-/

Stoczi 2008.02.12. 12:23:15

Majd még töröm a fejem.

KETTLEBELL · www.kettlebell.hu 2008.02.14. 08:32:06

Petros,

Az egyik baratom csinalta a Kover Lajosba is a huzodzkodot, osszehozzalak vele, hatha tud segiteni...

A beavatast erdemes megcsinalni egyszer minden sullyal - tehat ha mar ment a 16, utana 24 kiloval is - de aztan mar lehet mas edzstervet is kovetni, es akar jobban szetszedni az ero es ballisztikus elemeket.

Petros 2008.02.14. 15:45:10

Szia Péter!
Mindennemű segítséget szívesen fogadok, úgyhogy mailbe megadhatnád az elérhetőségét, és akkor keresem. Egyenlőre az a bajom a saját tervezésűvel, hogy baromi nehéz lenne ahhoz képest, hogy mobilis. Lehethogy maradni kellene a falraszerelhető változatnál.

A beavatásprogram szerintem remek alap, természetesen végignyomom 16 és 24 kilóval is, majd utánna úgy terveztem, hogy felkeresnélek egy újabb edzésterv összeállításának segítségére. Addigra már számszerű adatokat tudok mondani a teljesítményemről.